VR Utrecht zoekt ritregistratie systeem voor Utrecht, Flevoland en Gooi en Vechtstreek – Aanbestedingsnieuws

VR Utrecht zoekt ritregistratie systeem voor Utrecht, Flevoland en Gooi en Vechtstreek

Foto: © VR Utrecht

Deze aanbesteding wordt uitgevoerd door drie aanbestedende diensten:
• Veiligheidsregio Utrecht
• Veiligheidsregio Flevoland
• Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek
Veiligheidsregio Utrecht treedt op als penvoerder.

Op dit moment lopen er in Veiligheidsregio Utrecht en Veiligheidsregio Flevoland contracten bij verschillende leveranciers voor een ritregistratiesysteem. Deze contracten zijn aflopend en daarnaast voldoet het systeem van Veiligheidsregio Flevoland niet aan de eisen gesteld door de belastingdienst. De
voertuigen van Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek beschikken nog niet over een ritregistratiesysteem.

De aanbestedende dienst wenst een raamovereenkomst af te sluiten met een opdrachtnemer die een ritregistratiesysteem kan aanbieden welke ervoor zorgt dat de aanbestedende dienst gedurende de looptijd van de raamovereenkomst voldoet en blijft voldoen aan de door de belastingdienst gestelde eisen. De door opdrachtnemer aangeboden oplossing dient daarnaast geschikt te zijn voor ongevallenanalyse. De apparatuur wordt door de leverancier ingebouwd in het voertuig. De bedoeling is dat het ingebouwde systeem informatie geeft over de rit en de bestuurder van het voertuig opslaat. De bestuurder zal zich altijd aanmelden met een identificatiemiddel in de vorm van bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, een tag of een button.
De aangeboden programmatuur dient aangeboden te worden voor een all-in maandprijs per voertuig en is een complete en integrale oplossing op basis van SaaS (Software as a Service) met een online managementsysteem met rapportage generator. De ritinformatie wordt door de hardware vanuit het
voertuig verstuurd naar de leverancier, die een online managementsysteem beschikbaar stelt waar uitsluitend geautoriseerde medewerkers van de aanbestedende dienst toegang toe hebben. Daarnaast is de aanbestedende dienst geïnteresseerd in aanvullende diensten en wenst zij dat de
mogelijkheid bestaat om deze in de dienstverlening op te nemen indien daar concrete behoefte toe ontstaat tijdens de looptijd. Te denken valt aan (de koppeling met) voertuig positiesysteem, geofencing, koppelingen met voertuigreserveringen, S.O.S.-toegang en talking traffic. Voorts is men benieuwd naar de mogelijkheden die inschrijvers kunnen bieden op het gebied van het bepalen van de locaties van objecten voor diefstalgevoelige objecten zoals redgereedschap (track en trace).

Het doel van deze aanbesteding is om één leverancier te contracteren die de voertuigen van de aanbestedende dienst voorziet van een ritregistratiesysteem. Er wordt met elke deelnemende regio afzonderlijk een raamovereenkomst gesloten. De aanbestedende dienst heeft het voornemen om met ingang van 1 november 2024 voor een periode van vier jaar met tweemaal de optie voor verlenging met twee jaar, een raamovereenkomst af te
sluiten met één lpdrachtnemer voor het leveren van een ritregistratiesysteem en de daarbij behorende hardware, inclusief bijkomende relevante diensten (zoals bijvoorbeeld in- en uitbouw, opleiding en service).

Bron: Tenderned dinsdag 30 juli 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/344776

Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 31 juli 2024

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *