Vervanging financieel systeem gemeente Zaanstad – Aanbestedingsnieuws

Vervanging financieel systeem gemeente Zaanstad

Foto: Pixabay.com

De gemeente Zaanstad wenst een overeenkomst af te sluiten voor de levering en onderhoud van een nieuw financieel systeem met een maximale looptijd van achttien jaar. Deze is onderverdeeld in een initiële periode van zes jaar, met een optie tot eenzijdige verlenging vanuit opdrachtgever van eenmaal vier jaar, daarna bij wederzijdse overeenstemming verlenging van tweemaal vier jaar. De beoogde ingangsdatum van de overeenkomst is 1 januari 2025.

De softwareapplicatie die de financiële bedrijfsprocessen van de gemeente Zaanstad ondersteunt, is ‘end-of-life’. In het kader van de continuïteit van de bedrijfsvoering is het noodzakelijk een nieuwe oplossing aan te kopen en te implementeren. De gemeente Zaanstad wil een modern systeem aanschaffen dat als SaaS-dienst geleverd wordt door opdrachtnemer. Implementatie dient medio 2026 te hebben plaatsgevonden. Op dat moment moeten ten minste de bedrijfsfuncties van het huidige financiële systeem vervangen zijn. De gemeente Zaanstad wil een standaardoplossing die flexibel en toekomstbestendig is. Dit betekent dat de toekomstige oplossing:
a. Eenmalige vastlegging ondersteunt (gegevens worden eenmalig vastgelegd en kunnen worden opgevraagd bij de bron);
b. Standaardgegevens uitwisselt waardoor intern en extern op een veilige, betrouwbare, transparante en snelle wijze gegevens kunnen worden uitgewisseld met (keten)partners
c. Data-analyses maximaal mogelijk maakt waardoor er meerwaarde geleverd kan worden ter ondersteuning van de primaire processen.

Het systeem heeft diverse koppelingen met andere systemen (en sub-administraties). Soms zijn deze koppelingen handmatig of semiautomatisch, soms volledig geautomatiseerd. De bestaande gegevensuitwisselingen in het huidige applicatielandschap zullen in de nieuwe situatie mogelijk opnieuw
worden ingericht. Inschrijver wordt gevraagd kennis te nemen van het architectuuroverzicht bij de aanbestedingsdocumenten. Dit overzicht is opgesteld op basis van de huidige status. Het Programma van Eisen en Wensen beschrijft de gewenste koppelingen.

De gemeente hanteert een plafondbedrag voor de opdracht van maximaal €6.250.000, – exclusief BTW voor de gehele looptijd van 18 jaar. Dit bedrag bestaat uit 2 componenten. Voor de implementatiekosten heeft de gemeente €850.000, – beschikbaar, voor de jaarlijks terugkerende kosten is een maximumbedrag beschikbaar van € 300.000, – per jaar. Aan deze opdrachtwaarde kunnen geen rechten worden ontleend.

Bron: Tenderned woensdag 25 september 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/350547

Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 26 september 2024

Ook de gemeente Gennep zoekt een financieel systeem……. https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/350575

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »