Gemeente Lansingerland op zoek naar hardware leverancier – Aanbestedingsnieuws

Gemeente Lansingerland op zoek naar hardware leverancier

illustratie: pixabay.com

De aanleiding van deze aanbestedingsprocedure is dat de vorige raamovereenkomsten met de vorige leveranciers zijn geëindigd. Daarnaast zijn binnen de gemeente Lansingerland er nieuwe behoeften ontstaan op het gebied van dienstverlening. De gemeente Lansingerland heeft in 2018 stappen gezet in het kader van de organisatieontwikkeling. Eén van deze stappen was de start van het project TOP werken, wat inhield dat medewerkers zowel binnen als buiten de organisatie flexibel moesten kunnen werken, op de plek die past en op het moment dat het uitkomt.

In 2020 heeft de gemeente Lansingerland al haar medewerkers voorzien van nieuwe middelen, waaronder een laptop en een smartphone om tijd en plaats onafhankelijk te kunnen werken. Na deze investering zal het de komende jaren gaan om de vervanging van de, destijds aan de medewerkers, verstrekte IT-middelen en het vervangen van delen van de IT-infrastructuur. Hierbij vinden we goede advisering en aanvullende dienstverlening erg belangrijk.
In de vorige aanbesteding is een overeenkomst gesloten met twee partijen, waardoor de samenwerking niet altijd maximaal benut kon worden. Met het in de markt zetten van de voorliggende opdracht wenst de gemeente de opdracht aan één partij te gunnen, om tot een optimaal partnership te komen. Hiermee verwacht de gemeente dat zij voordelen behaalt aan de aangeboden, passende dienstverlening en advisering.

Ter voorbereiding op deze aanbesteding heeft de gemeente een marktconsultatie georganiseerd. De marktconsultatie had als doel om mogelijkheden van aanvullende dienstverlening rondom de levering van IT hardware te verbinden met de recente ontwikkelingen in de markt en hier keuzes in te maken voor het vormgeven van de opdracht en de daarbij behorende aanbestedingsdocumenten. Tevens werd inzichtelijk welke organisaties mogelijk interesse hebben in de opdracht die nu voorligt. Een verslag van de uitkomsten van deze marktconsultatie is opgenomen in de aanbestedingsdocumenten.

Gemeente Lansingerland volgt een Europese openbare procedure bij deze aanbesteding. Het resultaat van het succesvol doorlopen van de procedure is een afgesloten raamovereenkomst tussen gemeente Lansingerland en de inschrijver die de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan met
de beste prijs-kwaliteitsverhouding. De overeenkomst treedt in werking op 1 december 2024 en loopt tot en met 30 november 2027 met een optie tot
eenzijdige verlenging door de aanbestedende dienst van één keer voor maximaal twaalf maanden.

Bron: Tenderned woensdag 4 september 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/347770

Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 5 september 2024

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *