Groningen zoekt intelligente verkeersregeltoestellen – Aanbestedingsnieuws

Groningen zoekt intelligente verkeersregeltoestellen

Foto: Pixabay.com (bewerkt)

In de gemeente Groningen dient een deel van de huidige verkeersregeltoestellen (VRA) te worden vervangen door nieuwe (intelligente) VRA’s. Naast het vervangen van huidige toestellen, is het mogelijk dat toestellen op nieuwe locaties worden geplaatst. Dit is mede afhankelijk van de ontwikkeling van de ontwikkelgebieden (Meerstad, Suikerzijde en Stadshavens). Voor de levering van deze (i)VRA’s wenst opdrachtgever een raamovereenkomst af te sluiten. Opdrachtgever is van plan om dit kalenderjaar vier (intelligente) verkeersregeltoestellen af te nemen.

Alle benoemde beschikbaarheidspercentages in het ‘landelijke beheer- en onderhoudscontract, v1.12d’ worden nog gewijzigd op basis de uitkomst van de resultaten van de praktijkcase in Noord-Holland. Deze resultaten zijn naar verwachting op of rond de gunningsdatum bekend. U dient zich te conformeren aan deze nieuwe percentrages. Bij de eisen voor beheer en onderhoud wordt gebruik gemaakt van het standaard iVRI beheer & onderhoudscontract. Hiervan is een eerdere versie vastgesteld door de iVRI CAB/SC. De versie die in deze aanbesteding gebruikt wordt is een versie waarin leerervaringen vanuit het veld meegenomen zijn. Inhoudelijk is deze versie met de inhoudelijke experts van de iVRI leveranciers doorlopen en afgestemd. De formele goedkeuring van deze versie zal ook nog via de CAB/SC lopen. Eventuele wijzigingen in het B&O-contract die in dat traject mogelijk nog naar boven komen zullen
worden afgestemd met alle iVRI leveranciers en dienen te worden meegenomen in dit traject.

Opdrachtgever sluit met één onderneming een raamovereenkomst af. Deze gaat in op 1 november 2024 en duurt twee jaar. Hierna kan de overeenkomst tot tweemaal toe met één jaar verlengd worden. De af te sluiten raamovereenkomst zelf is geen opdracht. Het legt de voorwaarden vast waaronder
opdrachten worden verstrekt en worden aanvaard. Dit zijn de nadere opdrachten. De nadere opdrachten worden conform de beschreven werkwijze van de RAW-systematiek uitgevraagd.

Zoals is beschreven in deel 1.06 van de RAW-raamovereenkomst geldt dat voor de verkeersregeltoestellen tevens een onderhoudscontract wordt afgesloten.
Opdrachtgever kiest voor een looptijd langer dan de gebruikelijke vier jaar, omdat de technische levensduur langer is dan de looptijd van de raamovereenkomst.

Bron: Tenderned donderdag 22 augustus 2024 https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/346393

Aanbestedingsnieuws 9e jaargang editie 23 augustus 2024

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *