Levering en onderhoud van vrachtwagens Amstelveen – Aanbestedingsnieuws

Levering en onderhoud van vrachtwagens Amstelveen

De gemeente Amstelveen heeft een marktconsultatie uitgeschreven voor de levering en onderhoud van vrachtwagens.  De Gemeente Amstelveen hecht grote waarde aan de mening van marktpartijen en wil hen vroegtijdig en actief betrekken voordat de voorgenomen aanbesteding van start gaat.

Deze marktconsultatie dient ter voorbereiding op de voorgenomen (her)aanbesteding ‘levering en onderhoud van vrachtwagens’. Naar aanleiding van de ingetrokken aanbesteding (TenderNed kenmerk: 428672). De Gemeente Amstelveen, hierna te noemen Gemeente, hecht grote waarde aan de mening van marktpartijen en wil hen vroegtijdig en actief betrekken voordat de voorgenomen aanbesteding van start gaat.

De Gemeente beoogt met deze marktconsultatie:
De markt in een vroeg stadium bij de inkoop te betrekken om de aanbestedingsstukken zo
goed mogelijk te kunnen afstemmen op de marktsituatie.
Daarnaast beoogt de Gemeente met deze marktconsultatie:
• of de opdracht haalbaar en de gestelde randvoorwaarden realistisch zijn,
• of de ideeën van de Gemeente Amstelveenpassen bij de toekomstige marktontwikkelingen, actieve producten en actieve partijen,
• of er voldoende capaciteit in de markt is,
• of de markt kan voldoen aan de gestelde eisen.
De Gemeente benadrukt dat deze marktconsultatie geen onderdeel uitmaakt van de
aanbesteding en er geen rechten aan kunnen worden ontleend. Verkregen inzichten uit de
marktconsultatie gebruikt de Gemeente (waar relevant) in de voorbereiding van de aanbesteding en de aanbestedingsstukken. De Gemeente behoudt zich het recht voor om deze inzichten niet of niet volledig te gebruiken.

Na het publiceren van de marktconsultatie kunnen de marktpartijen de gestelde vragen beantwoorden, vóór de gestelde deadline op 22-02-2024. Hiervoor dient de gepubliceerde
vragenlijst (zie invulbijlage 1 vraag- en antwoordformulier) gebruikt te worden. De marktpartijen geven op deze manier aan of zij mee te willen doen aan de marktconsultatie.

©VDL 2018

Vervolgens worden de partijen, die willen deelnemen, benadert voor het maken van een
afspraak. Tijdens de (fysieke) afspraak zullen er vragen worden gesteld middels een vooraf
opgestelde vragenlijst. Deze vragen worden voor de afspraak digitaal gedeeld met de partij.

De vragen die gesteld kunnen worden, zijn bijvoorbeeld:
1. In hoeverre is het uitgevraagde serviceniveau haalbaar en/of op welke manier kunnen wij deze aanpassen zodat deze opportuun is voor zowel opdrachtgever als opdrachtnemer?
2. Hoe is de lever-/beschikbaarheid van chassis’ en opbouwen in relatie tot de uitgevraagde configuraties?
3. Op welke manier kan de aanbestedende dienst, volgens de leverancier, het beste kosteloos inzet van vervangend vervoer of het hanteren van een boeteclausule bij het niet nakomen van gemaakte afspraken, uitvragen in de aanbesteding?

Bron: TenderNed, 13 februari 2024

https://www.tenderned.nl/aankondigingen/overzicht/326040

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *